معرفی سایت TradingView: ابزار حرفه‌ای تجزیه و تحلیل بازارهای مالی

فهرست مطالب

در دنیای اقتصاد و بازارهای مالی، داشتن اطلاعات دقیق و ابزارهای مناسب برای تحلیل و پیش‌بینی تغییرات بازار ضروری است. یکی از ابزارهای برجسته در این زمینه، سایت TradingView است که به عنوان یک پلتفرم تحلیل تکنیکال و گرافیکی، مورد توجه تریدرها و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

سایت تریدینگ ویو پلتفرمی مبتنی بر وب و آموزش است که نمودار قیمت بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال را به مشتریان و کاربران خود ارائه می‌کند. یادگیری نحوه کار با وب سایت تریدینگ ویو (TradingView) بسیار آسان است. آموزش ترفندهای تریدینگ ویو برای مبتدیان می‌تواند گام مهمی برای شروع راهشان در مسیر آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال باشد. جدای از بررسی نمودارها، شما می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی خود را به اشتراک بگذارید یا آموزش دهید.

تریدینگ ویو ابزار قدرتمندی برای تمام افراد با سطوح تجربه مختلف از مبتدیان تا باتجربه‌ها جهت تحلیل تکنیکال ترید و معامله ارزهای دیجیتال است. امکانات رایگان تریدینگ ویو بیشتر نیازهای تریدرها، مخصوصا مبتدیان را تامین می‌کند. هر چند، وقتی در تریدینگ ویو در حال گشتن هستید و نظر بقیه‌ی تریدرها را بررسی می‌کنید، مهم است که آموزش‌ها و تحلیل‌هایی که به استراتژی شما کمک می‌کنند را استفاده و اطلاعات و آموزش های اضافه را فیلتر کنید. همچنین کورکورانه از دیگران پیروی نکنید! در این مقاله، به معرفی جزئیات این سایت و امکانات آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با TradingView

 تاریخچه

TradingView یک پلتفرم تحلیل تکنیکال آنلاین است که در سال 2011 تأسیس شد. این سایت با ارائه امکانات متنوع و قدرتمند در زمینه تحلیل بازار، به سرعت جای خود را در جامعه مالی به عنوان یکی از بهترین ابزارهای تحلیل گرافیکی برجسته کرد.

 اهداف و مخاطبان

TradingView با هدف ارتقاء سطح دقت تحلیل‌های بازار و ارائه ابزارهای قدرتمند به تریدرها و سرمایه‌گذاران تشکیل شده است. این پلتفرم به‌طور گسترده توسط تریدرها، متخصصان مالی، و حتی علاقه‌مندان جدید در زمینه بازارهای مالی استفاده می‌شود.

امکانات TradingView

نمودارها و ابزارهای گرافیکی

یکی از ویژگی‌های برجسته TradingView، ارائه نمودارها و ابزارهای گرافیکی قدرتمند است. این امکانات به کاربران این امکان را می‌دهند تا الگوهای گرافیکی مختلف را تشخیص داده و تحلیل کنند.

اخبار و آخرین تحولات

TradingView به‌روزترین اخبار مرتبط با بازارهای مالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این امکان به تریدرها کمک می‌کند تا با تغییرات اقتصادی و رویدادهای مهم در جهان مالی، درست و به‌موقع آشنا شوند.

 امکان مشارکت و اشتراک‌گذاری اطلاعات

TradingView به کاربران این امکان را می‌دهد تا تحلیل‌ها، نمودارها و ایده‌های خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارند. این جنبه اجتماعی پلتفرم، امکان تبادل اطلاعات و دانش بین اعضای جامعه مالی را تسهیل می‌کند.

 ابزارهای تحلیلی پیشرفته

TradingView ابزارهای تحلیلی پیشرفته‌ای را فراهم کرده است که تریدرها را در انجام تحلیل تکنیکال بهبود یافته و تصمیم‌گیری بهتری در معاملات مالی کمک می‌کند. از جمله این ابزارها می‌توان به انواع اندیکاتورها، اسکریپت‌ها، و امکانات سفارشی سازی اشاره کرد.

آموزش ایجاد حساب دمو تریدینگ ویو

حساب دمو که با نام پیپر تریدینگ (Paper Trading) شناخته می‌شود، یکی دیگر از امکانات خوب تریدینگ ویو جهت آزمایش استراتژی‌های معاملاتی بدون استفاده از پول واقعی است که به هیچ‌گونه حساب بروکر یا صرافی رمز ارزی نیاز ندارد.

برای این کار، پس از ثبت نام و ساخت اکانت کاربری، از منوی بالای صفحه اصلی، موس خود را روی “Products” برده و سپس “+Chart” را انتخاب کنید.

tradingview products chart plus

همانطور که مشاهده می‌کنید، به‌طور خودکار چارت قیمت بیت کوین به تتر برایتان باز می‌شود که برای تغییر آن کافی است روی سمبل جفت ارز گوشه چپ بالای صفحه کلیک کرده و در پنجره بازشده، ارز دیجیتال مورد نظر خود را جستجو نمایید.

tradingview change trading pair

حال در این صفحه، از نوار ابزار پایین روی گزینه “Trading Panel” کلیک کنید تا منوی زیر برایتان باز شود. سپس با بردن موس خود روی گزینه “Paper Trading”، روی “Connect” کلیک کنید.

tradingview trading panel

پس از آن، حساب دمو تریدینگ ویو شما به ارزش 100,000 دلار فعال شده و با استفاده از آن می‌توانید به معامله و شبیه‌سازی استراتژی‌های تریدینگ خود بپردازید.

آموزش معامله و باز کردن پوزیشن در حساب دمو TradingView

برای باز کردن پوزیشن، از گوشه چپ بالای صفحه، باید روی یکی از قیمت‌های نشان‌داده‌شده به رنگ آبی یا قرمز کلیک کنید. رنگ قرمز نشان‌دهنده قیمت فروش و رنگ آبی، قیمت خرید لحظه‌ای جفت معاملاتی مورد نظر است. بنابراین با کلیک روی قیمت فروش می‌توانید یک پوزیشن شورت و با کلیک روی قیمت خرید، یک پوزیشن لانگ باز کنید.

tradingview buy sell demo account

حال با کلیک روی هر کدام، مثلا قیمت خرید، پنجره‌ای در سمت راست صفحه باز می‌شود که امکان وارد کردن جزئیات معامله نظیر تعداد، نوع سفارش مارکت، لیمیت، استاپ و همچنین گزینه‌های استاپ لاس و تیک پرافیت در آن وجود دارد.

tradingview trade demo account

البته با انتخاب گزینه “Sell” در بالای این پنجره نیز می‌توانید نوع سفارش را به فروش تغییر دهید. نهایتا با کلیک روی “Sell” یا “Buy” سفارش شما ثبت شده و می‌توانید نحوه اثرپذیری آن از تغییرات قیمت در بازار را مشاهده نمایید.

TradingView با ارائه امکانات گسترده و پیشرفته در زمینه تحلیل بازار و ارتباط بین اعضای جامعه مالی، به یک پلتفرم حرفه‌ای و جامع تبدیل شده است. این سایت به تریدرها و سرمایه‌گذاران امکان مشاهده و تحلیل بازارهای مالی را با کیفیت بالا فراهم می‌کند و در اتخاذ تصمیمات موفق در معاملات مالی به آن‌ها کمک می‌کند.

اشتراک گذاری

منبع مطالب جی بلاگ

تمامی مطالب جی بلاگ حاصل مطالعات و تجربیات تیم مدرن اندیشان است و به هیچ وجه مطلب کپی از نمونه خارجی مشاهده نمیکنید. صحت تمام مطالب توسط مدیریت وب سایت تایید میشود.

جی بلاگ - وبلاگ شرکت مدرن اندیشان جی

ثبت سفارش سریع پروژه شما

کمتر یک ساعت در ساعات کاری با شما تماس حاصل میشود. تنها پروژه ی خود را طور خلاصه شرح دهید یا اگر فایلی مرتبط با ان دارد باگذاری کنید.

ارتباط سریع

فرم زیر را تکمیل کنید. در ساعات کاری کمتر از یک ساعت پس از ارسال با شما تماس کرفته میشود.