سیستم اصالت سنجی
اصالت سنجی و لایسنس گذاری برای انواع محصولات فیزیکی و دیجیتالی قابل نشر یا کپی امکان پذیر است. این امر باعث میشود بتوان کالا اصل (Original) را از کالای تقلبی (Fake) تمیز داد و خریداران یا مشترکین آن محصول و یا حتی دارنده امتیاز محصول بتوانند رهگیری اصالت کالا خود را به ساده ترین روش ممکن امکان سازند.
همچنین بزرگ داده (Big Data) ی حاصل از اطلاعات اصالت سنجی نیز برای بازاریابی محصولات شرکت نیز قابل استفاده است و از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه داده های اصالت سنجی معمولاً فاقد هرگونه خطایی است و یک داده ی دارای اصالت و صحیح میباشد.
بررسی اصالت کالا های فیزیکی
امکان بررسی اصالت کالا های فیزیکی همیشه چالش اصلی در بررسی اصالت کالا یا لایسنس آن کالا بوده است چرا که معمولاً قابل کپی برداری هستند. اما راهکار چیست؟
استفاده از QR Code متصل به API
QR Code به تنهایی نمیتواند پاسخگوی مشکلات ناشی از کالا های فیک باشد چرا که براحتی خود QR Code نیز قابل کپی شدن است.
راهکار شرکت مدرن اندیشان جی برای این مشکل این است که حین استعلام از QR Code کاربر میتواند به انواع API ها مانند API پیامرسان بله، تلگرام و… یا حتی دامنه و هاست شخصی متصل شود و اطلاعات جغرافیایی شخص بررسی کننده اصالت را دریافت و در پایگاه داده (Data Base) ذخیره کند. همچنین تاریخ و ساعت این استعلام نیز ذخیره میشود و به نوعی این محصول یک بار استعلام شده و برای دفعات بعدی به شخص استعلام کننده داده اشخاصی که قبلتر آن را استعلام کرده اند نمایش داده میشود و مشخص میشود حتی چه کسانی این محصول فیک را خریداری کرده اند و منشا آن نیز پیدا میشود.
لایسنس ها توسط اپراتور یا برنامه به صورت اتوماتیک ثبت میشوند و سپس بروی برچسب ها قابل نصب روی بسته بندی چاپ میشوند. از خریدار تا مغازه دار میتوانند اصالت کالا را بررسی کنند و در صورتی که این عمل صورت نگیرد فرد به عنوان فروشنده و خریدار کالا فیک دچار خطا شده است.
کد منحصر به فرد قابل استعلام
به جای QR Code میتوان تنها کد روی بسته بندی چاپ باشد که در سایت رسمی شرکت ارائه دهنده محصول با وارد کردن آن کد در وب سایت مورد نظر شرکت یا ارسال بصورت پیامک، میتوان اصالت کالا را بررسی کرد.
بررسی اصالت کالا های نرم افزاری
لایسنس گذاری بروی محصولات نرم افزاری بسیار ساده تر از محصولات فیزیکی است چرا که تفاوت کلیدی این دو در عدم وجود لیبل های فیزیکی است. همچنین دیگر نیازی به اسکن یا وارد کردن کد یک محصول ندارد و همچنین دیگر نیاز به درج برخی اطلاعات اضافی در پایگاه داده نیست.
درج داده ها در پایگاه داده
داده ها میتوانند در انواع پایگاه داده مورد نظر شما ذخیره شوند. از SQL Server گرفته تا MySQL و یا PostgreSQL و یا حتی فایل های txt یا csv. از اینرو دسترسی به اطلاعات استعلامات مختلف به راحتی در هر ابزاری اعم از وب یا دکستاپ یا اپلیکیشن های اندروید ممکن است. اطلاعات هر کاربر با ستون های زیر دریافت میشود:
ID |
API Data |
DateTime |
Lat & Lng |
Product Info |
عدد منحصر به فرد هر کاربر استعلام کننده |
اطلاعات مربوط به API (مثلا در تلگرام چت آی دی و نام و نام خانوادگی، شماره تماس و... دریافت و ذخیره میشود. |
تاریخ و ساعت درخواست ها |
طول و عرض جغرافیایی شخص استعلام کننده |
اطلاعات کامل مربوط به محصول استعلام شده |
---|
با استفاده از داده های فوق میتوان برای نرم افزار اصالت سنج یک خوراک مفید در نظر داشته باشیم که این داده ها ممکن میسازد امکاناتی برای این نرم افزار تعریف کنیم. این امکانات بصورت یک پیشنهاد برای کاربر خریدار ارائه میشود و بسته به نیاز خود میتواند آن ها را برگزیند.
قابلیت های نرم افزار اصالت سنج
قابلیت پایه
QR Code Auth
امکان ایجاد QR Code به تعدادی که اپراتور تعیین میکند برای محصولات مختلف که فیلد های اضاف ی هر محصول قابل تعریف هستند (مانند تاریخ تولید، نام، نحوه استفاده و...).
اصالت سنجی با QR Code
برای اپراتور
قابلیت پایه
SMS Auth
این قابلیت همانند QR Code توسط اپراتور ایجاد میشوند و کاربران یا مشتریان میتوانند با پیامک کردن کد منحصر به فرد هر محصول به سامانه پیامکی، پاسخ اصالت سنجی خود را به صورت پیامکی یا تلفنی استعلام کند. البته نسبت به QR Code داده های ضعیف تری ایجاد میکند.
اصالت سنجی با پیامک (SMS)
برای اپراتور
قابلیت پایه
مانیتورینگ
مانیتورینگ داده ها برای اپراتور برای بررسی های کارشناسانه بسیار مهم است. پایه اصلی نرم افزار نیز در حداقل امکانات خود این قابلیت را داراست
مانیتورینگ داده ها
برای اپراتور
قابلیت ویژه
API (رابط برنامه نویسی کاربردی)
با استفاده از API میتوان دسترسی لازم به توسعه دهنده یا برنامه نویسان با محدودیت هایی داده شود تا بتوانند از این داده ها برای ساخت برنامه های کاربردی مانند ماشین لرنینگ یا داده کاوی برای اهداف خاص استفاده کنند.
ارائه API به صورت Rest یا GraphQL
برای توسعه دهنده
قابلیت ویژه
مارکتینگ
در سیستم مارکتینگ امکان SMS Marketing و Email Marketing برای اپراتور فراهم میشود تا بتوان با مشتریان تعامل بهتری داشته باشیم. چراکه اطلاعات تماس کاربران ذخیره شده در پایگاه داده سیستم اصالت سنجی میتواند امکان ایجاد ارتباط با مشتری را فراهم کند.
سیستم مارکتینگ
برای بازاریاب
قابلیت ویژه
CRM
در CRM قابلیت تعریف انواع مشتریان، ارتباط مجزا با هر مشتری، ایجاد فاکتور برای انواع مشتریان (مشتریان خرد و عمده)، ثبت سفارش آنلاین مشتریان از طریق CRM (حذف واسطه) و یک ارائه یک سیستم حسابداری کامل با قابلیت دریافت خروجی. همچنین بستر ایجاد قرارداد های آنلاین را نیز ایجاد میکند.
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
برای اپراتور
قابلیت ویژه
چت آنلاین
در سیستم چت آنلاین شخص استعلام کننده یا مشتری یا مراجعه کننده به سیستم اصالت سنج میتواند به صورت زنده در ساعات کاری با پشتیبانی شرکت در ارتباط باشد و سوالات خود را مطرح کند.
سیستم چت آنلاین مشتریان
برای اپراتور
قابلیت ویژه
پیشنهاد دهنده
با توجه به داده هایی که بدست آمده اند، میتوان با استفاده از API های کاربردی متناسب با محصولات پیشنهاد هایی برای بازاریاب های شرکت داده شود. بطور مثال شما محصولاتی در حوزه کشاورزی ارائه میکنید، API سایت یاهو (Yahoo Weather) امکان پیش بینی میزان کشاورزی در استان ها را با اطلاعات آب و هوایی بروز در اخیار ما میگذارد که میتوان با استفاده از مقایسه داده های اصالت سنجی و داده های یاهو پیشنهاد هایی برای تمرکز فروش به بازاریاب داده شود.
سیستم پیشنهاد دهنده مبتنی بر الگوریتم های هوش مصنوعی
برای بازاریاب
قابلیت ویژه
سامانه GIS
در سیستم یا سامانه های مبتنی بر اطلاعات جغرافیایی یا GIS، داده های دارای اطلاعات جغرافیایی (طول و عرض جغرافیایی) بر روی نقشه مانیتور میشوند. و اپراتور بررسی های خود را میتواند به صورت مکانمند و با دقت بالاتری صورت دهد.
مکانمند کردن داده ها (ایجاد سیستم GIS)
برای اپراتور
قابلیت فرعی
Tasks Manager
در سیستم مدیریت کار ها، مدیر دپارتمان های مختلف یک شرکت امکان تعریف کار (Task) را برای کارمندان خود دارند، حال آنکه این تسک ها میتوانند کار های عادی و وظایف شخص در شرکت باشد یا کار های تحقیقاتی باشند که میتوان برای آن ها در سیستم پاداش تعریف کرد. و هر شخص مشخص است آن کار را در زمان معین انجام دهد و گزارش فعالیت خود را در سیستم بارگذاری کند تا کارمندان شرکت بتوانند رتبه بندی شوند و از زمان نزد کارمندان بالاترین بهربرداری را کرد.
سیستم مدیریت کار ها (Tasks Manager)
برای اپراتور
فاکتور خدمات فوق الذکر
برای استعلام قیمت ها حتماً اقدام کنید، قیمت انجام هر یک از خدمات با درنظر گرفتن قانون کار 1402 برحسب نفرساعت بصورت حداقلی برآورد شده است و در صورت ابلاغ قانون جدید قطعاً دچار تغییر میشوند. همچنین سامانه اصالت سنجی از لحاظ تکنولوژی و فنی از آخرین و بروزترین تکنولوژی ها استفاده خواهد کرد و این مورد ضمانت خواهد شد.
قابلیت های پایه
اصالت سنجی QR Code
-
هزینه: 45,000,000 تومان
-
زمان پیاده سازی: 25 روز
-
نوع قابلیت: پایه
اصالت سنجی SMS
-
هزینه: 28,000,000 تومان
-
زمان پیاده سازی: 15 روز
-
نوع قابلیت: پایه
مانیتورینگ
-
هزینه: 18,000,000 تومان
-
زمان پیاده سازی: 8 روز
-
نوع قابلیت: پایه
قابلیت های ویژه
مارکتینگ
-
هزینه: 35,000,000 تومان
-
زمان پیاده سازی: 15 روز
-
نوع قابلیت: ویژه
CRM
-
هزینه: 100,000,000 تومان
-
زمان پیاده سازی: 45 روز
-
نوع قابلیت: ویژه
چت آنلاین
-
هزینه: 35,000,000 تومان
-
زمان پیاده سازی: 15 روز
-
نوع قابلیت: ویژه
پیشنهاد دهنده
-
هزینه: 115,000,000 تومان
-
زمان پیاده سازی: 60 روز
-
نوع قابلیت: ویژه
سامانه GIS
-
هزینه: 20,000,000 تومان
-
زمان پیاده سازی: 20 روز
-
نوع قابلیت: ویژه
قابلیت های فرعی
Task Manager
-
هزینه: 65,000,000 تومان
-
زمان پیاده سازی: 35 روز
-
نوع قابلیت: فرعی
سوالات متداول
زمان انجام پروژه در صورت درخواست تمام قابلیت ها بسیار طولانی نمیشود؟
باتوجه به دو مورد زیر معمولاً زمان انجام پروژه این نرم افزار همیشه بسیار کمتر از زمان پیش بینی شده است:
- برخی از بخش های پروژه از قبل توسط توسعه دهندگان و برنامه نویس های شرکت مدرن اندیشان ایجاد شده است و کافیست برای هر مشتری بصورت جداگانه سفارشی سازی شوند.
- زمان انجام برخی از قبلیت ها به علت تعاملی که با یکدیگر دارند همپوشانی پیدا میکنند.
پشتیبانی نرم افزار به چه شکل است؟
با توجه به انتخاب قابلیت های مختلف نرم افزار، هزینه برای پشتیبانی سالانه نرم افزار تعریف میشود و کاربران در صورت نیاز میتوانند سالانه آن را تمدید بفرمایند. این پشتیبانی شامل افزودن قابلیت جدید نیست، بلکه برای برطرف کردن اشکالات ممکن یا تضمین امنیت میباشد.
کدام قابلیت الزامی هستند؟
برای تولید داده های مورد نیاز برای قابلیت های ویژه شما باید یکی از دو قابلیت ویژه ی “QR Code” یا “SMS” قطعاً استفاده کرد و تمام قابلیت های مورد نیاز مشروط به فعالسازی قابلیت “API” برای برنامه نویس میباشد.